Myshelg med massa pommar

Fredag till söndag tillbringade jag och min dotter hos vår vännina som föder upp Pomeranian. Hon har förutom vuxna och Unghunden två kullar på två valpar var. Killarna Lilleman och Lucky samt tjejerna Hera och Bella. Killarna är 4 mån och tjejerna är 1 mån.

Jag tog mig an Cockie som har mycket päls för att vara Pomme och dessutom fäller han. 4 timmar tog det att gå igenom hans päls och han var inte så förtjust i mig efteråt. 

Cockie och hans ”tvilling”

Lille söta Smokey. Liten men ingen unghund. Flockens vaktmästare. Tyvärr har han en hudsjukdom så han är pensionerad.

Lucky och Lilleman som av någon anledning inte har normal pommepäls och naken på huvudet. Veterinären hittar inget fel. Lilleman är vildare än sin bror och inget stoppar honom. Eller, jo ungtjejen Saga som är som ett yrväder. 

En truppen och nyduschad Saga. 

Alice med valparna Hera och Bella. 

Nyduschad Summer. Han och jag myste ofta. En riktig myskille är det.

Kommentera

